نمایه نویسندگان

آ

  • آجورلو، احسان نقش خاطره در برساخت تاریخ و شکل‌دهی جامعه در درام تاریخی دوران پهلوی اول بر اساس آرای پل ریکور [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 33-45]

ا

  • احمدی، پریسا بازنمایی مرگ در نمایشنامه‌ «مردی که به عصا تبدیل شد» کوبو آبه بر اساس فلسفه مکتب کیوتو [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 65-80]
  • اسفندیاری، شهاب تکنیک‌های تعزیه راهی به سوی غربی‌زدایی در آثار عباس کیارستمی [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 19-32]
  • امیر شاه کرمی، سید نجم الدین مؤلفه‌های ساختاری انیمیشن دوبُعدی تجربی در فیلم دنیای دیوانه دیوانه دیوانه (1354) نورالدین زرین‌کلک [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 37-49]

پ

  • پیراوی ونک، مرضیه تکنیک‌های تعزیه راهی به سوی غربی‌زدایی در آثار عباس کیارستمی [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 19-32]

ج

  • جلالی پور، بهرام ساختار روایی منطق‌الطیر عطار و ملاحظات مربوط به اقتباس نمایشی از آن [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 23-36]

ح

  • حاج هاشمی، سمیرا مؤلفه‌های ساختاری انیمیشن دوبُعدی تجربی در فیلم دنیای دیوانه دیوانه دیوانه (1354) نورالدین زرین‌کلک [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 37-49]
  • حسنائی، محمد رضا نقش فیلم‌های معاصر عامه پسند آمریکایی در مشروعیت دادن به تفکر اومانیسم [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 7-17]
  • حسینی، سیدعماد تکنیک‌های تعزیه راهی به سوی غربی‌زدایی در آثار عباس کیارستمی [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 19-32]
  • حسینی، معصومه سادات بررسی ساختار روایتی اسطوره‌ی معاصر در قهرمانان مارول با تمرکز بر مجموعه فیلم‌های انتقام‌جویان [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 71-81]

خ

  • خسرویانی، مهدیه بررسی تطبیقی مضامین و درونمایه های کتب مقدس در آثار اقتباسی انیمیشن سینمایی، نمونه مطالعاتی: انیمیشن عزیز مصر و فیلشاه [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 47-64]

ر

  • روحانی، سید علی بازنمایی مرگ در سینمایی دهه‌ی شصت و نود هجری در ایران، با تکیه بر نظریه‌ی نوربرت الیاس [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 25-36]

ز

  • زندی، کیارش تحلیل شخصیت در افسانه‌های من‌منداس و بوسلامه با رویکرد استفاده در انیمیشن بر اساس آرای لاکان [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 37-48]
  • زین العابدینی، پیام کارکرد دیجیتال میکاپ در سینمای معاصر [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 81-96]

س

  • سپهران، کامران نقش خاطره در برساخت تاریخ و شکل‌دهی جامعه در درام تاریخی دوران پهلوی اول بر اساس آرای پل ریکور [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 33-45]
  • سربخش، رضا بررسی تشبیهی و تنزیهی وضعیت‌های نمایشی ژرژ پولتی در قصص قرآن (نمونه بررسی: وضعیت‌های تعقیب، جاه‌طلبی، معما و رقابت‌های خویشاوندان) [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 7-24]

ش

  • شایان، سناء تکنیک‌های تعزیه راهی به سوی غربی‌زدایی در آثار عباس کیارستمی [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 19-32]
  • شهبازی، رامتین مطالعه‌ی نظریه‌های شناختی در درک مخاطب از تخیل براساس آرای دیوید بوردول و گریگوری کوری [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 81-96]

ص

  • صفورا، محمدعلی بررسی تطبیقی مضامین و درونمایه های کتب مقدس در آثار اقتباسی انیمیشن سینمایی، نمونه مطالعاتی: انیمیشن عزیز مصر و فیلشاه [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 47-64]
  • صیاد، علیرضا جذابیت‌‌های کلانشهر برلین مدرن و ظهور ژانر فیلم‌ خیابانی وایمار: مطالعه‌ی موردی فیلم خیابان (1923) [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 51-63]

ط

  • طرزی، سحر تحلیل شخصیت در افسانه‌های من‌منداس و بوسلامه با رویکرد استفاده در انیمیشن بر اساس آرای لاکان [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 37-48]

ع

  • عزیزی دلشاد، ریحانه بررسی شیوه اقتباس از متون دینی در پنج نمایشنامه‌ کودک و نوجوان منتشر شده در دهه 80 و 90 بر مبنای الگوی اقتباس لیندا سیگر [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 83-96]
  • عسگری کیا، فرشاد بررسی نحوه بازنمایی اقلیت های دینی در سینمای ایران بعد از انقلاب اسلامی براساس آرای استوارت هال [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 49-58]
  • علوی طلب، میترا مطالعه تأثیرات ایدئولوژی سرمایه‌داری در برساختن جایگاه سوژگی شخصیت ها در نمایشنامه همه پسران من [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 59-70]

ق

  • قاسم پور، اکرم بازنمایی مرگ در نمایشنامه‌ «مردی که به عصا تبدیل شد» کوبو آبه بر اساس فلسفه مکتب کیوتو [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 65-80]

ک

  • کاوسی، پریسا مطالعه تأثیرات ایدئولوژی سرمایه‌داری در برساختن جایگاه سوژگی شخصیت ها در نمایشنامه همه پسران من [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 59-70]

ل

  • لاله، عبدالحسین طنز سینمایی؛ فراخ اندیشه یا انبساط خاطر [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 7-21]

م

  • محمدی بلبان آباد، سردار بازنمایی مرگ در سینمایی دهه‌ی شصت و نود هجری در ایران، با تکیه بر نظریه‌ی نوربرت الیاس [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 25-36]
  • محمودی، بهارک مطالعه بازنمایی «سفره ایرانی» در سینمای ایران با رویکرد نشانه‌شناسی [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 65-79]
  • مشهدی رحمان، امیر مطالعه‌ی نظریه‌های شناختی در درک مخاطب از تخیل براساس آرای دیوید بوردول و گریگوری کوری [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 81-96]
  • معتمدی، احمدرضا بررسی تشبیهی و تنزیهی وضعیت‌های نمایشی ژرژ پولتی در قصص قرآن (نمونه بررسی: وضعیت‌های تعقیب، جاه‌طلبی، معما و رقابت‌های خویشاوندان) [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 7-24]
  • مقدس، ارسلان مؤلفه‌های ساختاری انیمیشن دوبُعدی تجربی در فیلم دنیای دیوانه دیوانه دیوانه (1354) نورالدین زرین‌کلک [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 37-49]
  • موسوی سامه، محدثه سادات بررسی نحوه بازنمایی اقلیت های دینی در سینمای ایران بعد از انقلاب اسلامی براساس آرای استوارت هال [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 49-58]

ن

  • ناظر، عرفان پدیدارشناسی مفهوم حضور و غیاب در نمایشنامۀ فعل محمد رضایی راد [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 97-108]
  • نجم روشن، پریا کارکرد دیجیتال میکاپ در سینمای معاصر [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 81-96]
  • ندایی، امیر حسن بررسی ساختار روایتی اسطوره‌ی معاصر در قهرمانان مارول با تمرکز بر مجموعه فیلم‌های انتقام‌جویان [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 71-81]
  • نظری، کاظم بررسی شیوه اقتباس از متون دینی در پنج نمایشنامه‌ کودک و نوجوان منتشر شده در دهه 80 و 90 بر مبنای الگوی اقتباس لیندا سیگر [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 83-96]

و

  • والانیا، سارا طنز سینمایی؛ فراخ اندیشه یا انبساط خاطر [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 7-21]